Izigrane generacije

Tribina 30.10.2019. | srijeda Gradska knjižnica Početak događanja: 19 sati Galerija Kupola , 3. kat
Šesta tribina ovogodišnjeg ciklusa tribina Eppur si muove održat će se u srijedu, 30. listopada 2019. u 19 sati u Galeriji Kupola Gradske knjižnice.

Nerijetko čujemo kako su videoigre krive za štošta, a pogotovo za loše rezultate učenika u školi. Govori se o „zaigranoj generaciji“ koja nema motivaciju za učenje. Istovremeno svjedočimo fundamentalnim promjenama u samoj definiciji znanja, koje je postalo dostupnije i kompleksnije nego ikad prije. Te promjene nužno imaju utjecaj na to što i kako učimo, stoga je razumno pretpostaviti promjene u načinima poučavanja. Što bi obrazovanje moglo naučiti iz videoigara, kako vrednovati pristup znanju i rezultate izvan uobičajenih okvira te kako postići da „zaigrane generacije“ ne postanu izigrane - neka su od pitanja o kojima će se raspravljati na tribini.




Urednik i voditelj:
Veljko Kukulj nakladnik iz Zagreba, autor desetak inovacija (uglavnom iz područja primjene novih tehnologija u obrazovanju) i više od 60 naslova od kojih su najpoznatije serije Sraz i Sunčica. Dobitnik je više međunarodnih i hrvatskih priznanja, uključujući Comenius EduMedia Medaille i Zlatno Teslino jaje.

Sudionici:
Dunja Merkler profesorica hrvatskoga jezika i književnosti, diplomirana knjižničarka, srednjoškolska profesorica hrvatskoga jezika, školska knjižničarka, urednica za hrvatski jezik u nakladničkoj kući Školska knjiga. Autorica, suautorica, recenzentica, lektorica niza udžbenika i lektirnih izdanja te predavačica na nizu edukativnih seminara i stručnih skupova u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje, Školske knjige, Matice hrvatske. Službena stručna recenzentica Ministarstva znanosti i obrazovanja.

Zlatan Soldo dipl. ing. geodezije (profesor-savjetnik) od 1991. godine predaje strukovne predmete u Geodetskoj školi. Za svoj pedagoški rad nagrađen je Godišnjom nagradom "Ivan Filipović" za promicanje pedagoške teorije i prakse. Nositelj je Ministrovog priznanja za uspješan, kvalitetan i kreativan rad. Odlikovan je Redom hrvatskog pletera za osobit doprinos razvitku i ugledu Republike Hrvatske i dobrobit njezinih građana.


Prijedlozi za čitanje:
·         Ćopić, B. Ježeva kućica. Zagreb : Naša djeca, 2018.
·         Fulghum, R. Sve što trebam znati, naučio sam u vrtiću : preispitano, revidirano i nadopunjeno s dvadeset i pet novih eseja. Zagreb : Mozaik knjiga, 2010.
·         Harari, Y. Noah 21 lekcija za 21. stoljeće. Zagreb : Fokus komunikacije, 2018.
·         Laniado, N.; Pietra, G. Naše dijete, videoigre, Internet i televizija : (što učiniti ako ga hipnotiziraju?). Rijeka : Studio TiM, 2005.
·         Marinković, R. Inteligentni sustavi za poučavanje. Zagreb : Hrvatska zajednica tehničke kulture, 2004.
·         McCloud, S. Kako čitati strip - nevidljivu umjetnost. Zagreb : Mentor, 2016.
·         Mužić, V. Kako nadmudriti test : pomoć svima koji rješavaju testove. Zagreb : Školske novine, 2009.
·         Oreški, P.; Šimović, V. Slobodan softver u obrazovanju. Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta, 2012 [i. e.] 2013.
·         Ozimec, S. Otkriće kreativnosti. Varaždinske Toplice : Tonimir, 2006.
·         Pandurić, T. Micro:bit : priručnik za učenike i učitelje. Zagreb : Alfa, 2018.
·         Robinson, K.; Aronica, L. Element : kako se sve mijenja kada otkrijemo vlastitu strast. Zagreb : V.B.Z., 2011.   
 
Prijedlozi za igranje edukativnih računalnih igara:
Sraz je prva računalna igra u Hrvatskoj objavljena 1993. godine. Obuhvaća gradivo od 3. do 8. razreda osnovne škole. Serija igara Sunčica je odgojno-obrazovni program usklađen s temama i sadržajima nastave, potiče i motivira usvajanje, vježbanje i ponavljanje planom i programom predviđenih sadržaja. Nastala je 1999 godine. CD Učilica multimedijski je sustav poučnih igara, hrvatske proizvodnje. Nastala je 2002. godine, namijenjena učenju na sasvim drugačiji način, obuhvaća gradivo nastavnih predmeta od 1. do 8. razreda osnovne škole. CD Čitajmo zajedno, namijenjen učenicima od 8. do 11. godine. Računalni edukativni program za ponavljanje i vježbanje osnovnoškolskog gradiva iz hrvatskog jezika, prirode i društva i matematike, s tematskim zadacima. Računalni edukativni program za djecu i učenike osnovnih škola.  Edukativne igre za učenje Glazbene kulture: Za uzrast od 8-16 godina. Računalni edukativni program za učenike osnovnih i srednjih škola, sadrži tumačenja fizikalnih principa na kojima funkcioniraju Teslini izumi, biografiju Nikole Tesle, kvizove i zadatke.

Pogledajte video: