Izložba slika Sanje Balen

Izložba 14.05.2018. - 08.06.2018. Knjižnica Dugave Sanja Balen
Sanja Balen rođena je 14. listopada 1963. u Zagrebu. 1982. godine završila je Školu primijenjene umjetnosti u Zagrebu, slikarski odjel. 1986. godine diplomirala je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu u klasi prof. Vasilija Jordana. Godine 1988. bila je gostujući student kod prof. Rainera Küchenmeistera na Akademiji likovnih umjetnosti u Karlsruheu (Njemačka). Od 1994. do 1998. godine predavala je slikarstvo u Školi primijenjene umjetnosti i dizajna u Zagrebu. Od 1998. do 2008. godine živjela je kao slobodna umjetnica u Amsterdamu. Od 2008. ponovno radi u Školi primijenjene umjetnosti i dizajna kao profesorica crtanja i slikanja. Članica je Hrvatskog društva likovnih umjetnika od 1986. godine.


"Sanja Balen godinama stvara vlastiti intimni svijet u slici. Cijelim opusom slikarice provlači se preokupacija ženskom figurom, mrtvom prirodom i pejzažom. Ovom izložbom predstavljena su djela u tehnici ulja na platnu i pastela koja odišu slobodnim pristupom starim slikaričinim motivima. Mrtve prirode s figurama u pozadini kompozicije su kojima se Sanja ustrajno vraća. Biserna ogrlica, puž, porculanski vrč, bočica sa šerijem, cvijeće, karte i stare fotografije lajtmotivi su Sanjinog sjetnog i melankoličnog svijeta uspomena, samotnosti i maštanja dobro poznatog okruženja ženskog intimnog prostora. Predmete prikazane u prednjem planu tretira akademski – u maniri starih majstora, dok je samozatajni i nedefinirani ženski lik u pozadini reduciran. Figura je prikazana agresivnije, sumarnije i funkcionira poput scenografije. Pedantni pristup oblikovanju i način na koji tretira motive otkrivaju privrženost i ljubav prema osobnim memorabilijama koje oživljava na slici. Mrtve prirode odišu vedrim kolorizmom; s lakoćom, slobodom i hrabrošću autorica pristupa poznatim, osobnim temama. Prikazuje ih plastično: u širokom rasponu između svijetlog i tamnog, jarkog i koloristički degradiranog kontrasta s pomakom prema rastvaranju forme i postavljanjem željenog likovnog problema. Oslobađanje je najprimjetnije kod figura u pokretu, plesa balerina. Često izvučene iz konteksta prostora, gdjekad tek sugeriranog, postavljene su kao figure u kontekst medija. Sanja ne inzistira na anatomiji, a formu reducira naglašenim linearnim potezima, nemimetički shvaćenim bojama i odbljescima svjetla u malim fragmentima. Glavu prikazuje volumenski, a do dna formata gradira formu do apstrakcije tako da ona postupno nestaje. Forma se otvara, likovi u pozadini stapaju se s pozadinom simbolizirajući pokret. Kompozicije se kreću od impresionističkog doživljaja trenutne refleksije svjetlosti na različitim površinama do kolorističkog tretmana figura istovjetnog i na pejzažima i na vedutama. Autorica se ne bavi preciznom deskripcijom motiva, već sugestijom esencije pokreta. Treperavu igru svjetla i kretanja Sanja rješava linearnim pristupom ili ublažavanjem oblika i obrisa. U novijim pastelima motiv je sugeriran u naznakama. Potpuno se oslobađa, a boje blješte sa zagasite pozadine."
Lana Đaković