Monotipije

Izložba 15.11.2018. - 11.12.2018. Knjižnica Novi Zagreb Koraljka Rajn
Koraljka Rajn
Koraljka Rajn rođena je 1968. godine  u Varaždinu.
Prvi konkretni sudar s likovnošću događa se još u varaždinskoj gimnaziji, gdje unutar likovne sekcije, koju tada vodi  akademska slikarica, prof. Vera Kuntner, stječe osnovna likovna iskustva i poticaje. Ipak, može se reći da je njezino stvaralaštvo obilježeno autodidaktičnim istraživanjima.
Slikarstvom je ozbiljnije zaokupljena od 2006. godine, kada motive za svoj rad pronalazi u krajolicima varaždinskog Podravlja, zagorskih brežuljaka i parkovnih vizura. I mrtva priroda čest je motiv na njenim platnima, dok je tehnika kojom se pritom uglavnom služi ulje na platnu i medijapanu.
2011. godine počinje se baviti oslikavanjem svile u domeni primijenjene umjetnosti, a kao sasvim usputni  rezultat toga rada nastaje ciklus  otisaka svile na papiru. Radi se zapravo o  monotipijama, koje zatim postaju primarno ishodište slikaričinog interesa i njena glavna stvaralačka preokupacija.
Članica je LUV-a (Likovne udruge Varaždin) i LUČ-a (Likovne udruge Čakovec). Na Godišnjoj izložbi LUV-a 2014. godine nominirana je za nagradu  56.godišnje izložbe LUV-a, dok je 2016.godine i osvojila Grand prix 58. godišnje izložbe LUV-a.
Izlagala je na više od desetak samostalnih i pedesetak skupnih izložbi.
Od žiriranih izložbi i salona, sudjelovala je na 4, 6, 7. i 8.  Zagorskom likovnom salonu u Krapini, na Pasionskoj baštini 2015. u Zagrebu, na 10. Pro futuri u Poreču, te na 7. Hrvatskom triennalu akvarela u Karlovcu i Slavonskom Brodu. Sudionica je mnogih humanitarnih likovnih kolonija i dobrotvornih aukcija.
Kao suradnica, angažirana je u radu hrvatskog portala za kulturu AKADEMIJA - ART. Dugo godina davala je svoj pjevački doprinos kao prvi sopran uglednom varaždinskom mješovitom pjevačkom zboru Varaždinskog obrtničkog glazbenog društva.
Atelier - galerija : Mercator - KONZUM  Varaždin, Gustava Krkleca 1/a, prizemlje
Stalni izložbeni postav:  Restoran Bedem, Varaždin, Vladimira Nazora 9, I kat
Mob. 091 946 32 58     E-mail : koraljka.rajn@gmail.com     Facebook profil  Koraljka Rajn
     
Izbor osvrta likovnih kritičara na ciklus lirskih apstrakcija
 
Ishodište apstraktnog serijala Koraljke Rajn je autoričino bavljenje primijenjenom umjetnošću, oslikavanjem svile, iz čega je razvila osebujnu tehniku : otiskivanje svježe obojenih komada svile na akvarelnom papiru. Tehnika je nadasve zanimljiva i inovativna i može se svrstati u skupinu monotipije.  .......
Osnovna preokupacija slikarice je gibanje što se zbiva kroz izmjene ritmova ploha, gibanje koje se ne zaustavlja na rubovima slike, već se pod utjecajem početnog impulsa prelijeva preko rubova. U središtu autoričina zanimanja, često su ritmovi sami. Na pojedinim slikama gotovo da ih želi disciplinirati – ostaje dojam postojanja glazbene kulise u samom procesu stvaranja.  …….
Još jedan efekt same tehnike jest pojavljivanje prepoznatljivih oblika unutar same apstrakcije : leptir, ptica, riba. Takvo iščitavanje ponajprije ovisi o samome promatraču. U procesu promatranja slike stoga se pojavljuje zanimljiv psihološki efekt : slika će vas neprimjetno uvući u znatiželjno traženje prepoznatljivih figuracija.  …….
Slika na svili odraz je intencionalnosti autoričine svijesti, a slika na akvarelnom papiru odraz je toga odraza. Početna ideja tako prolazi kroz dva sloja da bismo je vidjeli materijaliziranu u slici. Što je zapravo polazište? Uvijek emocija, prikazana kao lirska apstrakcija. Stoga bi se moglo zaključiti da i onda, kada u pozadini Koraljkinih radova pronalazimo koncept, njena je umjetnost vrlo intimna.
Gordana Kokanović-Krušelj, prof.
 
                                                                    
„Koraljka Rajn ritmizira organičke oblike, postižući njima sadržajni odnos s prostorom.“  ( 2013. g.)
„Koraljka Rajn akvarelnim čvrstim mrljama florealne asocijativnosti, s pročišćenošću do znaka, sklada pojaseve likovne svježine.“  ( 2014. g.)
„Koraljka Rajn strukturom plohe bliskoj adiranju srodnih faseta, ostvaruje svoj red u „životu oblika“, nalazeći ga i u otklonu od pravila i ornamentnosti.“  ( 2017. g.)                                                                                                  
   Stanko Špoljarić, prof.