Sjaj metala

Izložba 04.07.2017. - 08.09.2017. Knjižnica Podsused Zlatko Mihalinec
Zlatko Mihalinec: Sjaj metala

Zlatko Mihalinec, svestrani  umjetnik, autodidakt, pored slika koje radi u tehnikama ulja i akvarela okušao se i u metalu od kojeg je onda počeo izrađivati i djela primijenjene umjetnosti.  Rad u metalu i njegove mogućnosti, kako u umjetničkom dijelu opusa,  tako i u oblikovanju uporabnih predmeta  primijenjene umjetnosti više ga je intrigirao nego same tematske odrednice. Odlučio se za složenu tehniku iskucavanja i umjetničke obrade metala, od kojih najčešće koristi bakar i cink.

Život većim djelom provodi u inozemstvu u Njemačkoj, stoga je dio radova tematikom nostalgično vezan uz njegov kraj Podsused, Zagreb i okolicu, dok drugu tematsku grupu možemo shvatiti kao hommage velikanima glazbe i likovne umjetnosti (portreti Rubensa, Schuberta, Lista, Brahmsa, Goethea, Haydna..). Upravo su mu te slike -reljefi reminiscencije koje upućuju na inspiraciju povijesnim temama i remek djelima kao i pojedincima. Za nastanak slika koristi vlastiti repozitorij memorije na neke povijesne događaje. Ponekad se služi fotografijama, razglednicama ali i predlošcima značajnih slikara od Rembrandta, Bele Čikoš Sesije, do Vladimira Kirina u ostvarivanu tematskih cjelina, što čini njegov rad još zahtjevnijim i ulazi u minuciozno interpretiranje. Slikama prethode pomno razrađene studije i crteži koje ovisno o situaciji i inspiraciji uvećava ili radi minijature, te ih transponira kao u negativu na stražnju ploču metala i tek tada započinje rad na iskucavanju. Tu tehniku karakterizira vrlo precizno i detaljno iskucavanje sa stražnje strane, tako da umjetnik u svakom trenutku mora biti svjestan slike i njenog  usmjerenja desno- lijevo, te pomoću posebnih dlijeta koja se udaraju čekićem kao kod klesanja ili kovanja rezultat je plitki reljef s frontalne strane. Takav je reljef pogodan i za trodimenzionalno oblikovanje, pa su tako i nastali prema njegovoj zamisli uporabni premeti koje ovdje izlaže, vrč, pepeljara, stalak za salvete i šibice, sat...

Kod predmeta primijenjene umjetnosti koristi vrlo jednostavne geometrijski pojednostavljene linije koje zapravo samo dinamizira u reljefno iskucanoj površini, ispod čije se epiderme naziru udarci dlijeta. On svojim radovima ravne metalne ploče pretvara u artefakte, njihovi oblici odražavaju pojavnost praktičnih predmeta, u kojima struktura iskucanog predmeta daje metalizirane  odsjaje boja, a predmeti se doimaju više kao skulpturalni objekti, ne samo uporabni.
 
Magdalena Getaldić, povjesničarka umjetnosti