Multisenzorni pristup čitanju kod učenika s teškoćama u razvoju

Izložba 04.05.2024. - 25.05.2024. Knjižnica Savica Odjel za djecu Romana Cvjetković, Kristina Lera, Jasna Romich Jurički, Dubravka Sečen Rosso, Koraljka Žepec, Ivana Alfirev
Kako približiti svijet koji se nalazi u knjigama, pjesmama, pričama, učeniku s teškoćama?, Kako poticati čitanje i uvesti učenika s teškoćama u razvoju u svijet mašte?Kako probuditi ljubav prema čitanju i otkrivanju sasvim drugog svijeta kod učenika s teškoćama?
 
Izložbom radnih materijala pruža se mogućnost uvida u multisenzorni pristup čitanju kod učenika s teškoćama u razvoju. Oni su rezultat iskustvenog i stručnog rada edukacijskih rehabilitatorica OŠ Grigora Viteza.
 
Izložba se sastoji od trjui dijelova:
 
Multisenzorni pristup
Učenici s teškoćama (posebice učenici s poremećajem spektra autizma s obzirom na to da su dominantno vizualni mislitelji) uče lakše kada je tekst popraćen vizualnom potporom. Vizualna podrška posebno je važna pri obradi teksta. Upravo je zato tekst popraćen simbolima. Dosljedno korištenje simbola olakšava usvajanje novih pojmova. Uputa kako riješiti zadatak također je popraćena simbolima. Tako omogućavamo učenicima višu razinu samostalnosti te bolju samoregulaciju. Zadaci obrade teksta obogaćeni su različitim slikovnim prikazima kako bi se učenicima približio sadržaj pjesme i olakšalo razumijevanje.
 
Prilagođena pjesmarica Grigora Viteza multisenzorni je materijal u kutijama koji olakšava učenicima pristup klasičnim djelima Grigora Viteza. Uz slikovani tekst pjesama, pjesmarica sadrži i prilagođene zadatke. Učenicima omiljeni dio kutije su konkreti - različiti predmeti koji prikazuju sadržaj pjesme. Namijenjeni su istraživanju svim osjetilima. Apstraktni pojmovi se tako približavaju učeničkom iskustvu i doprinose aktivnom sudjelovanju u nastavi.
 
Kamišibaj kao pripovijedna forma objedinjuje u sebi sliku, naraciju i izvedbu. Kod učenika potiče jezičnu komunikaciju i govorno izražavanje. Potiče učenika na dramsko izražavanje i pripovijedanje.
 
Projekt Naša mala knjižnica 1
Ove školske godine (od listopada do svibnja) učenici posebnih odjela aktivno su uključeni u međunarodni projekt Naša mala knjižnica 1. Tijekom provođenja projekta s učenicima su čitane ponuđene slikovnice koje su u interpretaciji prilagođene njihovim mogućnostima i sposobnostima. Slikovnice su bile popraćene brojnim multisenzornim aktivnostima, a osim rada na osjetilima poticao se interes i ljubav prema čitanju i otkrivanju svijeta knjiga.
 
Slikovnica Čistoljupci
Slikovnica Čistoljupci autorska je edukativna slikovnica. Tri glavna lika slikovnice uče djecu kako se brinuti o čistoći. Uz slikovnicu dolaze i lutke, glavni likovi slikovnice koje mogu i oživjeti u predstavi.
 
Autorice slikovnice su edukacijske rehabilitatorice Koraljka Žepec i Jasna Romich Jurički. Slikovnica je dostupna za čitanje preko sljedeće poveznice:  https://online.fliphtml5.com/pmsww/jpxr/.
 
Izložbu su organizirale i priredile Koraljka Žepec i Dubravka Sečen Rosso.
 
Autorice izloženog materijala su edukacijske rehabilitatorice: Romana Cvjetković, Kristina Lera, Jasna Romich Jurički, Dubravka Sečen Rosso, Koraljka Žepec i Ivana Alfirev, majka jednog djeteta koje pohađa školu.