Arhitektura

Izložba 16.01.2023. - 28.02.2023. Knjižna stanica Gornje Vrapče
Izložba radova djece i odgajatelja  DV Špansko.

Arhitektura je umjetnost organiziranja i konstruiranja prostora, pri čemu se međusobni odnos uspostavlja između unutrašnjosti i vanjštine građevine, između bliže i dalje okolice, te odnos između sustava organizacije pojedinih naselja. Složeni proces građenja u svim njegovim oblicima teorija arhitekture objašnjava kao dio opće teorije umjetnosti. Obzirom je prostor stvarnost u kojoj živimo i u kojoj se krećemo, doživljavamo ga kroz tri dimenzije; širinu, dužinu i visinu, ali i kroz nizanje doživljenih trenutaka u određenom trajanju zbog čega i vrijeme možemo dodati kao četvrtu dimenziju prostora. Izložbom ‘Arhitektura’ željeli smo kod djece potaknuti osjetilno osvještavanje karakteristika prostora u kojima se ono kreće, osvještavanje uloga, prava i odgovornosti u stvaranju izgrađenog okoliša kao i vrednovanje arhitektonske baštine i suvremene arhitekture (prema ‘Programme objectives’, ‘Built Environment Education Guidelines’, UIA, 2008.)

Izložbu smo pozicionirali u nekoliko smjerova rada: • upoznavanje rada jednog arhitekta (hrvatski: Vjenceslav Richter, Ivo Vitić, Josip Vaništa, strani: Zaha Hadid i drugi); • upoznavanje određenih razdoblja arhitekture (klasicizam, secesija, moderna); • promatranje određenih motiva (detalji na pročelju, prisutne linije...); • upoznavanje likovne tehnike (prostorno plastičko oblikovanje...). Arhitekturu djeci želimo posredovati kroz iskustveno učenje o temama izgrađenog okoliša, urbanizma i nasljeđa, kako bi kao budući korisnici prostora i odrasli građani mogli razumjeti prostor koji ih okružuje, aktivno sudjelovati u njegovom kreiranju, uvažavajući pritom i njegovu povijest i suvremenost, te imali zdrav odnos prema okruženju u kojem žive. Svaki odgajatelj smjer rada izabire na temelju pedagoške orijentacije odgojne skupine i izraženih interesa djece. Polazimo od uvjerenja kako odgajatelj ima odgovornost omogućiti djetetu bogato i inspirativno okruženje, poticati, promatrati i vrednovati djetetovu emocionalnu uronjenost i zainteresiranost dok stvara i izražava osjećaj čuđenja s kojim prolazi kroz svoja otkrića (Malaguzzi, 1997).
Helena Burić, pedagoginja
 
Sudjeljuju:
Dijana Vrbanac i Marica Medved, skupina Sunce (djeca u 3. i 4. godini života)
Renata Pelt i Natalija Vajdić Ključe skupina Loptice (djeca u 3. i 4. godini života)
Dubravka Čekolj i Marina Dundić skupina Boje (djeca u 4. i 5. godini života)
Nikolina Fišer Sedinić i Milka Jakovljević skupina Kolibrići (djeca u 4. i 5. godini života)
Martina Kordić i Vesna Starčević skupina Sovice (djeca u 5. i 6. godini života)
 
Postav: Ana Zorić Komaromi i Suzana Pinević skupina Bubamare (djeca u 4. i 5. godini života)
Slađana Knebl Klasić i Katica Šolčić skupina Trešnjice (djeca u 5. i 6. godini života)
Helena Gašpar i Lana Gospodnetić skupina Točkice (djeca u 4. i 5. godini života)
Sayonara Heker i Iva Cvitešić Grgičak skupina Flekice (djeca u 4. i 5. godini života)