Interfacing Reality
Interfacing Reality/sučeljavanje stvarnosti - serija radionica
Interfacing reality - sučeljavanje stvarnosti, promišlja temu eksperimentalnih i inovativnih tehnoloških i umjetničkih sučelja kao ishodišta za aktivno navigiranje stvarnošću. Projekt se manifestira u vidu serije pažljivo osmišljenih radionica namijenjenih studentima i mladim ljudima. Nuđenjem alata koji potiču aktivnu primjenu, kreativnost u pristupu i bude eksperimentalni duh i znatiželju stvara se i novi aktivniji odnos spram digitalne i fizičke stvarnosti. Umjetnice i umjetnici će sudionicima u radionici potaknuti istraživalačke nagone, te približiti različite interaktivne tehnike i na konkretan ih način uputiti u manje istražene vidove umjetnosti. Pri tome se razna sučelja koriste kao ishodišta beskrajnih kreativnih interpretacija i stvaranja novih slojeva značenja. Naglasak se stavlja na stvaranje iskustva začudnosti i buđenja znatiželje prema raznolikim inovativnim suvremeno - umjetničkim izrazima.Radionica 3D printanja
Voditelji: Vitar Drinković i Antonio KutlešaRadionica je dizajnirana kako bi omogućila sudionicima da se upuste u proces oblikovanja 3D printanih objekata, koristeći napredne tehnike modeliranja za stvaranje vizualnih i konceptualnih rješenja. Sudionici će naučiti kako koristiti specijalizirane alate i softver za 3D modeliranje te kako optimizirati svoje modele za 3D ispis, a sve to uz stručnu podršku Antonija Kutleše i Vitra Drinkovića.
Kroz hands-on pristup, sudionici će se upoznati s osnovama 3D printanja, ali i istraživati dublje umjetničke aspekte tog medija. 3D modeli će biti platforma za istraživanje vlastitih umjetničkih ideja, eksperimentiranje s formama, teksturama i bojama, te razvijanje novih, inovativnih pristupa.
Cilj radionice je osnažiti kreativne sposobnosti sudionika, potičući ih da iskoriste tehnologiju kao sredstvo za izražavanje. Na kraju radionice, sudionici će imati priliku podijeliti svoje radove s ostalima, stvarajući prostor za razmjenu iskustava, ideja i inspiracije.
Životopisi:
Vitar Drinković magistrirao je kiparstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 2008. godine. Za vrijeme studija boravi jedan semestar na Indiana University of Pennsylvania, SAD. 2014. završava magisterij animacije i novih medija na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, gdje za vrijeme studija sudjeluje u razmjeni studenata na London Metropolitan University, Engleska.
Antonio Kutleša rođen je 1993. u Zagrebu. U rujnu 2015. upisuje diplomski sveučilišni studij likovne kulture, s glavnim umjetničkim predmetima grafika i primijenjena grafika, u klasi profesorice Ines Krasić. Godine 2018. diplomirao je s izvrsnim uspjehom i nagradom akademskog vijeća Akademije likovnih umjetnosti najuspješnijim diplomantima; stječući zvanje magistra edukacije likovne kulture. Aktivno sudjeluje na likovnoj umjetničkoj sceni u polju proširene grafike. Svoj rad izlagao je na izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu. Dobitnik je nagrada za umjetnički rad, od kojih se ističu Nagrada za mlade umjetnike “Ivan Kožarić”, nagrada Galerije Kranjčar u sklopu 36. Salona mladih i A4 prvo izdanje nagrada Galerije umjetnina u Splitu. Od 2024. godine radi kao umjetnički suradnik, u umjetničkom polju kiparstva na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu.
DIY AR/XR, na FLOSS mrežnim rješenjima, serija radionica
Voditelji Dina Karadžić i Vedran GligoSerija radionica "DIY AR/XR na FLOSS mrežnim rješenjima" fokusira se na stvaranje proširene stvarnosti (AR) i proširene stvarnosti u proširenoj stvarnosti (XR) uz upotrebu slobodnog i otvorenog koda (FLOSS) tehnologija. FLOSS označava softver čiji je kod slobodno dostupan za pregled, promjenu i distribuciju. Ove radionice omogućuju sudionicima da sami kreiraju AR i XR iskustva koristeći otvorene alate i platforme. AR/XR Koncepti i Osnove: Sudionici se upoznaju s osnovama proširene stvarnosti (AR) i proširene stvarnosti u proširenoj stvarnosti (XR), razumijevajući koncepte i tehnike koje stoje iza ovih tehnologija.
FLOSS Tehnologije: Objašnjava se što su FLOSS tehnologije, njihova važnost u kontekstu otvorenosti, pristupačnosti i prilagodljivosti. Sudionici uče o popularnim FLOSS alatima koji se koriste za AR/XR razvoj.
Životopisi
Dina Karadžić je profesionalna multimedijalna umjetnica i predavačica digitalnih medija s obimnim iskustvom rada u upravljanju neprofitnim organizacijama i suradničkim radnim okruženjima civilnog društva. Stručna je u području umjetničkog obrazovanja, likovne umjetnosti i kiparstva, novih medija i digitalne umjetnosti, GNU/Linux sustava, hipermedija, transkodiranja, slikanja akrilnim bojama, tehničke postavke galerija, itd. Radi kao nezavisna predavačica i umjetnička direktorica; aktivna je kao umjetnica i kustosica u područjima vizualne | digitalne | glitch | net umjetnosti; radila je na stop-motion animaciji i dizajnu likova.
Vedran Gligo (1984.) je samouki DIY haker, umjetnik i edukator. Primjenjuje principe otvorenog koda u svakodnevnom životu i praksi te radi na osnaživanju lokalne zajednice organiziranjem digitalnih radionica putem projekta hacklab01.org, koji je suosnivač od 2009. godine. Aktivan je u području otvorenog koda, promovira usvajanje GNU / Linux-a, glitch umjetnost, online umjetničke suradnje , nezavisnu kulturnu produkciju, (h)aktivizam. Jedan je od osnivača i kustosa festivala Fubar, festivala glitch umjetnosti.
