Izložba fotografija "Ilegalna iluminacija"
Jovica Drobnjak će na izložbi pod nazivom „Ilegalna iluminacija“ izložiti apstraktne fotografije unutrašnjosti devastiranog Spomenika ustanku naroda Banije i Korduna kipara Vojina Bakića koji je podignut na Petrovcu, najvišem vrhu Petrove gore.
Drobnjakova nas kamera uz pomoć ‘ilegalne iluminacije’ uvodi u ontološku razložnost ne samo Bakićevog Spomenika ustanku naroda Banije i Korduna nego i u razložnost Bakićeve skulpture u cjelini.
Jovica Drobnjak rođen je 1966. godine u Gornjoj Ploči. Fotografijom se počeo baviti 1981. godine u foto grupi zagrebačke osnovne škole "Većeslav Holjevac". Četiri godine kasnije maturirao je na Odjelu fotografskih tehnika Škole primijenjenih umjetnosti u Zagrebu. Dvanaest godina bio je zaposlen kao fotograf u nekoliko hrvatskih tjednika i magazina, a posljednjih šest godina djeluje kao samostalni fotograf.
Izložbe :
2012. - Zagreb, Izložbeni salon "Izidor Kršnjavi", zajednička izložba Branka Dubovac-Jovica Drobnjak "Isto ... a različito"
2015. - Zagreb, Medijateka Francuskog instituta
O izložbi :
Istoričar umjetnosti Vladimir Rismondo ml., koji je pripremio tekst za katalog, rekao je da je Drobnjak prvobitno trebao fotografijom dokumentirati devastaciju spomenika na Petrovoj gori.
- Dogodilo se da je fotograf u tkivu građevine razotkrio motive koji su se osamostalili u odnosu na armirano betonsku konstrukciju, odnosno na inoks-oplatu spomenika, čiji je dobar dio uništen i odnesen – kazao je Rismondo, ističući umjetničke karakteristike i značaj fotografija na izložbi.
- Prepoznajemo potrebu očuvanja ukupnog prostora Bakićevog remek djela. Važno je znati da društvo koje zaboravlja vlastitu spomeničku baštinu, a Bakićevu smo spomeničku baštinu nedvojbeno zaboravili, nerijetko doživljava da mu se ponavlja povijest zbog koje je ta baština nastala. Zato se nadam da se ta vrsta repeticije na ovim prostorima neće ponavljati i da će zbog toga i Bakićevo djelo na Petrovoj gori i Drobnjakova interpretacija djela ostati unikatima - rekao je Rismondo.
Drobnjakova nas kamera uz pomoć ‘ilegalne iluminacije’ uvodi u ontološku razložnost ne samo Bakićevog Spomenika ustanku naroda Banije i Korduna nego i u razložnost Bakićeve skulpture u cjelini.
Jovica Drobnjak rođen je 1966. godine u Gornjoj Ploči. Fotografijom se počeo baviti 1981. godine u foto grupi zagrebačke osnovne škole "Većeslav Holjevac". Četiri godine kasnije maturirao je na Odjelu fotografskih tehnika Škole primijenjenih umjetnosti u Zagrebu. Dvanaest godina bio je zaposlen kao fotograf u nekoliko hrvatskih tjednika i magazina, a posljednjih šest godina djeluje kao samostalni fotograf.
Izložbe :
2012. - Zagreb, Izložbeni salon "Izidor Kršnjavi", zajednička izložba Branka Dubovac-Jovica Drobnjak "Isto ... a različito"
2015. - Zagreb, Medijateka Francuskog instituta
O izložbi :
Istoričar umjetnosti Vladimir Rismondo ml., koji je pripremio tekst za katalog, rekao je da je Drobnjak prvobitno trebao fotografijom dokumentirati devastaciju spomenika na Petrovoj gori.
- Dogodilo se da je fotograf u tkivu građevine razotkrio motive koji su se osamostalili u odnosu na armirano betonsku konstrukciju, odnosno na inoks-oplatu spomenika, čiji je dobar dio uništen i odnesen – kazao je Rismondo, ističući umjetničke karakteristike i značaj fotografija na izložbi.
- Prepoznajemo potrebu očuvanja ukupnog prostora Bakićevog remek djela. Važno je znati da društvo koje zaboravlja vlastitu spomeničku baštinu, a Bakićevu smo spomeničku baštinu nedvojbeno zaboravili, nerijetko doživljava da mu se ponavlja povijest zbog koje je ta baština nastala. Zato se nadam da se ta vrsta repeticije na ovim prostorima neće ponavljati i da će zbog toga i Bakićevo djelo na Petrovoj gori i Drobnjakova interpretacija djela ostati unikatima - rekao je Rismondo.
