Metodika likovne kulture za rad s djecom s teškoćama

Predstavljanje knjige 02.04.2024. | utorak Knjižnica i čitaonica Bogdana Ogrizovića Početak događanja: 19.00 sati Ivana Ježić
Likovne se aktivnosti preporučuju svima koji djecu i mlade neposredno vode u odrastanju i školovanju. Priručnik Likovni poticaj i izazovi prije svega je potpora učiteljima u odgojno-obrazovnome radu s učenicima s teškoćama u osnovnoj školi, s naglaskom na metodici likovne kulture prilagođene radu s djecom s različitim teškoćama. Također potiče usvajanje osnova neverbalne komunikacije likovnim sredstvima te upoznavanje odgojno-obrazovnih, rehabilitacijskih i terapijskih postupaka.
Sustavno promičući metodu prilagođenu suvremenim oblicima odgoja i obrazovanja današnje djece, priručnik može likovnim aktivnostima obogatiti nastavne, izvannastavne i izvanškolske aktivnosti te produljene stručne postupke. Primjenjiv je za rad u školama i vrtićima, centrima za odgoj i obrazovanje, centrima socijalne skrbi, učeničkim domovima, u privremenim oblicima školovanja u bolnici i drugdje gdje djeca borave redovito ili u sklopu projekata.
Primjenu može naći i u radu s djecom s poremećajima mentalnoga zdravlja, u terapijskim radionicama i grupama potpore bez obzira na dob korisnika, npr. pri akutnim poremećajima i kriznim stanjima zbog različitih uzroka, primjerice ovisnosti, teških bolesti i terminalnih stanja, rehabilitacije nakon moždanoga udara ili prometne nesreće, žalovanja, ali i u domovima umirovljenika i u palijativnoj skrbi i drugdje.
Primjenjiv je i za samoinicijativne slobodne aktivnosti za pojedince i za skupine kao i za vođene likovno kreativne i rekreativne radionice i tečajeve za osobe koje, bez obzira na dob, razinu funkcioniranja i naobrazbu, žele likovno stvarati. Prikladan je za cjelokupnu populaciju kao obogaćenje života likovnim aktivnostima, poticanje kreativnih likovnih izričaja i umjetničkoga stvaralaštva te kao oblik cjeloživotnoga obrazovanja.
Stručnjacima različitih odgojno-obrazovnih područja priručnik će otvoriti mnoge vidike te osnažiti njihova nastojanja da upoznaju djecu usprkos njihovim teškoćama, kao i da unaprijede metode rada s njima usprkos često naizgled nepremostivim preprekama. To će pospješiti brojni likovni radovi koje priručnik obuhvaća, a koje su izradili isključivo učenici s većim teškoćama u razvoju, i to u ustanovi s posebnim uvjetima odgoja i obrazovanja.
Otvarajući vrata likovnim aktivnostima s njihovim raznovrsnim doživljajnim, emocionalnim, duševnim, duhovnim, društvenim, komunikacijskim, senzoričkim, vizualnim, perceptivnim, receptivnim, ekspresivnim, kognitivnim, kreativnim i stvaralačkim mogućnostima, učitelji će djeci različite dobi i razine funkcioniranja u aktivnome stvaralačkom procesu pomoću likovnih zadataka moći prilagoditi zadatke i postupke učenja, rehabilitacije, komunikacije i terapije te oblikovati prioritete za napredak i razvoj određenoga djeteta, odnosno za skupinu ili razred u koji su uključena i djeca s teškoćama.