Močvara: vizualni identitet kultnog kluba
Na izložbi u Knjižnici Staglišće predstavljen je izbor iz bogatog fundusa jedinstvenih Močvarinih plakata. Klub Močvara su 1999. godine osnovali akteri tadašnje nezavisne glazbene scene u okviru Udruženja za razvoj kulture „URK“.Močvara je oduvijek zahvaćala široko polje kulturnih događanja, ali uporno njegujući sklonost ka pravcima izvan dominantnih struja pa se s pravom može reći da je jedno od najznačajnijih žarišta alternativne kulture u Zagrebu. Klub je, kao takav, razvio i vrlo specifičan vizualni identitet.
Za velik dio jedinstvenih Močvarinih plakata, zaslužan je zagrebački vizualni umjetnik Igor Hofbauer Hof. Njegova zanimljiva, groteskna, nadrealna i iščašena strip poetika uvijek je živo komunicirala s određenim bendom ili programom kojemu je ilustracija bila namijenjena. Osim njega, na Močvarinom vizualnom identitetu radili su ili još rade i brojni drugi likovni umjetnici, poput Ivana Erora i Milana Manojlovića Mancea i grafički dizajneri poput, Darka Kujundžića, Tomislava Vranića, ili pokojnog Ivice Baričevića, ali i čitav niz nešto mlađih autora kao što su Vanesa Matošević, Benjamin Beljan, Ena Jurov, Lovro Škiljić ili kolektiv This Town Needs Posters (Sven Sorić, Hrvoje Spudić).
Vrijednost Močvarinih plakata priznata je i prepoznata i na svjetskoj razini. Više Močvarinih plakata uvršteno je u publikacije koje nude izbor najboljih koncertnih plakata, odnosno grafičkog dizajna u svijetu, poput „Handwritten: Expressive Lettering in the Digital Age“, autora Steven Hellera i Mirka Ilića te knjizi „The Art of Modern Rock: The Poster Explosion“, autora Paul Grushkina i Dennisa Kinga. / izvor: Knjižnice grada Zagreba - Močvara u Radničkoj
Izložbu priredio: Kornel Šeper
