(O)živimo umjetnost: Be pART of the ART
Kako bi zadržali interes ljudi za umjetnost u doba koronavirusa, muzej Getty iz Los Angelesa pokrenuo je vrlo zanimljiv izazov. Zamolili su ljude da rekreiraju svoja omiljena umjetnička djela koristeći predmete iz kućanstva.Potaknuta tim viralnim hitom učiteljica Maja Galić odlučila je sa svojim učenicima napraviti mini projekt s istim zadatkom - po uzoru na originalno umjetničko djelo kreirati kopiju na dječji način (naravno uz pomoć roditelja). Svrha ovog zadatka bila je da se učenik simboličkom igrom, u kojoj se uživljava u ulogu autoportreta, upoznaje sa značenjem slika i mehanizmima njihova djelovanja. Učiteljica Maja željela je na kreativan način približiti djeci likovna djela i same životne priče slikara, a da se pritom i zabave.
Vidjevši neke uratke djece koja pohađaju prvi razred, socijalna pedagoginja Danijela Krpan, u ovoj je ideji prepoznala puno veći potencijal i značaj za sve „stanovnike” škole. Udružile su snage, spontano izmijenile i proširile zadatak, a ova simpatična ideja se, u samo dva tjedna od ideje do realizacije, razvila u pravi projekt. Isprva su bile iznenađene odazivom i entuzijazmom kolega, a u konačnici je projekt izazvao apsolutno oduševljenje svih sudionika.
Osim rekreiranja umjetničkih djela, djeca su mogla odabrati portret ili fotografiju povijesnih ličnosti, kemičara, fizičara, književnika, glumaca..jer „umjetnost ima više lica”. I grupne fotografije bile su više nego dobrodošle. Sudjelovanjem u ovom projektu svako je dijete dobilo priliku izbora i aktivnog kreiranja.
Picassova rečenica, ˝Svako je dijete umjetnik. Problem je ostati umjetnik nakon odrastanja.˝, dodatno ih je inspirirala te su se sa istim zadatkom uključili i djelatnici škole. Tako su se kroz umjetnost poigrali i učitelji, stručni suradnici, ravnateljica, domar i spremačice.
Umjetnost je kreiranje nečega iz ničega, pronalaženje ljepote u svakodnevnom i potpuno prepuštanje kreativnom procesu. Uključivanjem djece u umjetničke procese razvija se njihov smisao za stvaralaštvo, sposobnost kritičkog mišljenja, samostalnost...
Pod nazivom ˝(O)Živimo umjetnost˝ ili ˝Be pART of the ART˝ inicirali su zajedničku aktivnost, zajednički projekt koji u sebi sadrži elemente igre, zabave i učenja, udruživanje i povezivanje na ljudskoj razini te daje pečat obrazovnom, a prvenstveno odgojnom aspektu.
