Od priče do STEAM-a
U suvremenom obrazovanju naglasak se stavlja na integraciju različitih područja znanja s ciljem poticanja cjelovitog razvoja djeteta. Iako se STEAM povezuje s tehničkim i prirodoslovnim disciplinama, njegova primjena u odgojno- obrazovnoj praksi sve češće uključuje kreativne metode rada, među kojima značajno mjesto zauzima slikovnica. Slikovnice sadrže elemente brojenja, uspoređivanja, prepoznavanje uzoraka, prostornih odnosa i logičkog zaključivanja putem kojih djeca spontano razvijaju matematičke vještine, a uključivanje STEAM-aktivnosti doprinosi razvoju jezičnih, socijalnih i kognitivnih sposobnosti. U Dječjem vrtiću Vrapče ovakav pristup svakodnevno njegujemo kroz razne aktivnosti koje spajaju igru, istraživanje i učenje. Slikovnice koristimo kao poticaj za razvoj dječje radoznalosti, kritičkog mišljenja i kreativnosti, s ciljem osnaživanja djece za stjecanje temeljnih kompetencija važnih za njihov daljnji razvoj i buduće obrazovanje. Na ovaj način djeca ne samo da razvijaju matematička i znanstvena znanja i osvještavajuvažnost brige za okoliš već istovremeno jačaju svoje jezične vještine, uče surađivati, izražavati ideje i rješavati probleme.
Odgojiteljice: Ivana Mlađan i Ivana Kutela (Pluton)
Ana Košković i Marinela Migić (Šiljo)
