Predstavljanje knjige

Tema ove knjige nesumnjivo je vrlo značajna kako za područje medijskih studija u užem smislu, tako i za šira suvremena istraživanja socioloških fenomena kojih su mediji neizostavan dio. Osnovno nastojanje dr. sc. Hajrudina Hromadžića u ovoj studiji sugerirano je i samim naslovom knjige – preispitati utemeljenost teza o medijskoj konstrukciji društvene realnosti. Stručno-znanstvena literatura iz domena medijskih studija ili sociologije medija, posvećena temama medijskih reprezentacija društvenog svijeta, spomenuti fenomen pretežito analizira obradom primjera rasnih, etničkih, vjerskih, spolno-rodnih ili socijalno-klasnih problema. Istraživačko-teorijski naglasak u studiji dr. sc. Hajrudina Hromadžića postavljen je pak na društveno recentnije manifestacije fenomena medijske spektakularizacije društvenog svijeta. U knjizi su analizirani različiti vidovi predstavljenog problemskog motiva koji se manifestiraju kroz niz pojedinačnih medijsko-žanrovskih karakteristika, odnosno produkcijskih praksi u domeni medija tiska, televizije, Interneta, mobilne telefonije… ne samo na primjeru Hrvatske, već i u kontekstu regije (Slovenija, BiH), ali i šire (Velika Britanija). Izvedena je, dakle, svojevrsna “studija slučaja” (case study), to jest analiza palete konkretnih primjera (televizijske sapunice i novele, hot-line časopisni oglasi, celebrity trendovi na primjeru novinske fotografije, internetski virtualni svijet Second Life, tzv. happy slapping nasilje, itd.) kroz koje je moguće, ali i potrebno, promišljati kompleksan fenomen medijske konstrukcije socijalne zbilje. Ovim analizama prethode poglavlja namijenjena trasiranju teorijskih koncepata aplikativnih za ovako definiran tip studije.
O autoru
Rođen je u Bihaću (BiH). Diplomirao je novinarstvo na Fakultetu političkih znanosti u Sarajevu 1999., a doktorirao u studenom 2004. na Institutum Studiorum Humanitatis, Fakultetu za poslijediplomski studij humanistike u Ljubljani, program Antropologija svakodnevnog života, smjer Medijski studiji (kao stipendist Open Society Instituta iz Budimpešte; High Educational Support Program/HESP). Na istoj je instituciji u lipnju 2008. godine izabran u naslovno nastavno-znanstveno zvanje docenta za predmetno područje Medijskih studija. Od rujna 2010. zaposlen je kao docent (područje društvenih znanosti, polje sociologija) na Odsjeku za kulturalne studije Filozofskog fakulteta u Rijeci. Vanjski je suradnik Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za sociologiju, od ožujka 2008. Dr. sc. Hajrudin Hromadžić objavio je knjigu Konzumerizam: potreba, životni stil, ideologija (Jesenski i Turk, Zagreb, 2008). Autor je više od dvadeset znanstvenih i stručnih tekstova s područja medijskih studija, antropologije i sociologije svakodnevnog života, te kulturalnih studija, objavljenih na hrvatskom, engleskom i slovenskom jeziku, kao i većeg broja publicističkih i esejističkih radova, te prijevoda koji se bave širim spektrom aktualnih društvenih fenomena. Suradnik je na nekoliko tekućih međunarodnih projekata u Hrvatskoj i inozemstvu. Potpredsjednik je Hrvatskog društva za integralistiku i član uredništva znanstvenog časopisa Holon.
Urednici: Dragutin Lučić Luce i Grozdana Cvitan