Skupna izložba dječjih likovnih radova

Izložba 02.06.2025. - 27.06.2025. Gradska knjižnica Ante Kovačića Zaprešić
LIKOVNO STVARALAŠTVO KOD DJECE
Likovni odgoj kod djece vrlo je važan kako bi se potaknule i razvile stvaralačke sposobnosti. Cilj likovnog odgoja jest da se djecu polako vodi od spontanog likovnog (nerazvijenog) izražavanja ka svjesnom likovnom (kultiviranom) izražavanju.
Kreativna percepcija (kao što je sposobnost zamišljanja i predodžbe trodimenzionalnih slika) pretpostavka je i za svaku drugu vrstu kreativnosti, ne samo u likovnom izražavanju. Ukoliko se kod djece takav oblik osjetilne i perceptivne sposobnosti ne potiče odgojem i obrazovanjem od najranije dobi, dolazi do toga da djeca tu sposobnost izgube već u srednjem djetinjstvu.
Osnovnu strukturu likovnog jezika čine likovni elementi (točka, crta, boja, ploha, površina, volumen, prostor) i kompozicijska načela (kontrast, harmonija, ritam, simetrija, asimetrija, proporcija, dominacija i jedinstvo), što predstavlja racionalni dio i može se naučiti. 
Učenike predškolskoga uzrasta i nižih razreda osnovne škole potiče se na spontano likovno izražavanje i stvaranje, dok učenici viših razreda osnovne škole likovnoj problematici pristupaju svjesnije i racionalnije. 
Učenike se upoznaje s temeljnim oblicima likovnog izražavanja i oblikovanja, kako u plošnom (crtanje, izražavanje bojom, grafičko izražavanje), tako i prostornom (modeliranje, građenje u prostoru) konceptu. 
Ciljevi nastave likovne kulture obuhvaćaju, osim razvijanja osjećaja za estetiku, i poticanje djetetova intelektualnog i psihomotoričkog razvoja. 
Kroz samostalno likovno istraživanje, učenje o bojama i oblicima, promatranje umjetničkih djela domaćih i stranih majstora te svladavanje likovnih tehnika učenici razvijaju vlastitu vizualnu percepciju, maštu i kreativnost, čime se kod učenika razvija pozitivan odnos prema likovnim umjetnostima.

Vlasta Pastuović Aleksić, mag. lik. umj.
Voditeljica tečaja crtanja i slikanja
www.vlastaart.hr