Velike priče iz male škole

Izložba 23.05.2016. - 20.06.2016. Knjižnica Gajnice
Na kraju pedagoške godine 2015/2016. polaznici grupe 1 i grupe 2 male škole DV Gajnice dio svog godišnjeg rada predstavljaju izložbom slikovnica koje su u planiranom odgojno-obrazovnom procesu izrađivali tijekom cijele godine.
 
"Zašto slikovnice?
 
Šestogodišnjaci imaju višegodišnja iskustva listanja i čitanja slikovnica u obiteljskom okruženju. U opuštenoj i podržavajućoj atmosferi čitanje s roditeljima potiče razvoj privrženosti, obogaćuje djetetov rječnik i razvija predčitalačke vještine. Slikovnice su vrlo čest gost u odgojno-obrazovnom procesu. Djeci su dostupne slikovnice različitog sadržaja koje biraju samoinicijativno, listajući i čitajući samostalno ili u manjim grupama. Odgojiteljica u odgojnoj skupini djeci svakodnevno čita, kako slikovnice s različitim pričama, tako i dječju poeziju, knjige iz područja male znanosti i ostalo.
 
Djeca uče istražujući i stvarajući i na takav način novostečena znanja i spoznaje ostaju dugotrajno zapisane u njihovom mozgu. Hoće li istraživati samostalno ili u suradnji s vršnjacima ovisi o  njihovim interesima i karakternim osobinama. Upravo je zato stvaranje slikovnica različitog sadržaja moguć slijed djetetovog učenja. Djeca istražuju kroz različite materijale i sadržaje o temi koja ih zanima, iznose svojim vršnjacima stare i nove spoznaje i u konačnici novostečena znanja ugrađuju u slikovnicu. Do novih znanja dolaze putem različitih enciklopedija i specijaliziranih časopisa za djecu, obrazovnih emisija i crtanih filmova te nova iskustva proigravaju u različitim simboličkim i konstruktivnim igrama. Radi novih informacija dobro je posjetiti predmet interesa u lokalnoj zajednici ili razgovarati s odraslom osobom koja će djeci prenijeti svoja iskustva.
 
Prigodom stvaranja slikovnice djeca surađuju i dogovaraju se, uče kako na prihvatljiv način doći do svog cilja i ostvarenja ideje te kako komunicirati na društveno prihvatljiv način. Rad djece u malim grupama odličan je način individualnog napredovanja djeteta jer kompetentniji vršnjak pomaže manje kompetentom i tako surađuju na obostranu korist. Kompetentniji se vršnjak uči pomaganju, a slabije kompetentan uči kako tražiti i primiti pomoć. Kod oboje se razvija samopouzdanje koje je neophodno za kvalitetan život. Djeca, nadalje, razvijaju finu motoriku šake režući ilustracije ili fotografije, promatraju slikovnice kako bi uočili odnos slike i teksta te kako napraviti slikovnicu. Djeca koja su usvojila vještinu pisanja pišu kratak tekst koji je nastao u međusobom dogovoru. Ova aktivnost je djeci vrlo zanimljiva, rado sudjeluju u njoj, a pažnja i koncentracija su im sve dugotrajnije. Kod djece se razvija razumijevanje funkcije čitanja i pisanja te pretvaranja govora u tekst. Kad je slikovnica gotova djeca uviđaju rezultat svog rada, uživaju u listanju i čitanju te se grupna pripadnost produbljuje.
 
Kao odrasli trebamo biti svjesni da to neće biti visoko kvalitetno umjetničko djelo no djeca su uložila svoje vrijeme i trud kako bi nešto stvorili i to treba pozitivnim potkrepljenjem (pohvalom) podržati i poticati što češće."
Kosana Bauman Vidić, odgajateljica DV Gajnice
 
Knjiga gljivarica i Slikovnica o gljivama, Slikovnica o šumi, Knjga s bojama, Tko mi može pomoći kad sam bolestan?, Kako očuvati zdravlje?, Ispričaj priču po slikama (tema: izgubljena odjeća) i Slikovnica slovarica (slikovnica izrađena u obiteljskom okruženju, autor: Mihael Vuković) nazivi su slikovnica koje možete razgledati do 20. lipnja.