Život = film u vremenu
Vesna Žarković Wender rođena je u Karlovcu. U Zagrebu je studirala novinarstvo na Fakultetu političkih znanosti, te je pohađala magistarski studij komunikologije, na Pedagoškoj akademiji je završila studij razredne nastave. Certificirani je holistički terapeut, aromaterapeut, medicinski maser i terapeut drugih metoda pružanja pomoći u poboljšanju kvalitete življenja. Keramika i slikarstvo uz upotrebu dragog i poludragog kamenja način je ujedinjavanja različitih aspekata izražavanja poštovanja prema zakonitostima izražavanja sveukupnog postojanja. Autorica je do sada sudjelovala na skupnim izložbama u Krašići, te je nekoliko godina bilasudionica na skupnim izložbama na ZILIK-u u Karlovcu. Do sada je imala nekoliko samostalnih izložbi u Karlovcu, Zagrebu, Dubrovniku.
O radovima autorice govore kritike prof. Juraja Baldanija i Darka Glavama.
„Potreba za kreacijom izrasta u autorici uvijek ponovno iz poštovanja prema onom najboljem dijelu svakog bića,
bilo onog čiste dobrote ili onog zarobljenog u tjelesnim (ne)slobodama sputanim predrasudama, ambicijama
dominacije i zloće ili pretjeranog hedonizma, pohlepe. Zato prostori u kojima su ti križevi i ogledala postavljeni
plijene pažnju i nagnaju nas uvijek i uvijek ponovno da zavirimo u dušu svog postojanja, sada.
Ta su dizajnerska djela ukrašena dragim i poludragim kamenjem, a ametist, koralj, biser, tirkiz i Swarovski kristal
osim ljepote koju zovemo estetika unose kroz svoju jednostavnu plemenitost i ljepotu uređenja prostora koju
zovemo atmosfera, a koju najbolje opisuju riječi mir, svjetlost i sklad.
Kritika DARKA GLAVANA glasi:
„Nizovi unikatnih keramičkih radova Vesne Žarković-Wender ujedinjeni akronimom „IBBW" („Inner Beauty for
Better World", otprilike „Unutarnja (ljepota za bolji svijet") zanimljiv je pokušaj (re)kreacije duha 60-ih, „ljeta
ljubavi" i kratkotrajnog razdoblja kada su mnogi povjerovali kako umjetnost može ne samo uljepšati nego i
„popraviti" svijet.
Vesna Žarkovic-Wender je isto kao i John Lennon svjesna da je sanjar, ali ne želi odustati od svoje vizije svijeta u
kojoj su harmonično usklađeni ljubav i vrijeme. Kada se koristi kršćanskim simbolima, primjerice križem, Vesna
Žarkovic-Wender se prema njima određuje kao Leonard Cohen prema brojnim biblijskim motivima u svojim
uglazbljenim pjesmama.
JURAJ BALDANI o djelima autorice napisao je:
Uobičajeno je da pri pojavi novih osobnosti na likovnom planu promatrači očekuju i izvjesna originalna rješenja.
Takav slučaj upravo se događa sa keramičarkom Vesnom Žarković-Wender koja je klasičnim rješenjima, oblicima
i bojama dodala još i komponentu mirisa. Vidljivom se pridružila i nevidljiva komponenta sa zadatkom da upotpuni
doživljaj. Dominantno, ali i zahtjevno rješenje je križ, a obilje mašte dokazuje njegova obrada od kolorističkih varijanti do
inkrustracija. Prisutni su geometrijski znakovi, slobodne šare, simboličke predodžbe sa skrivenim porukama, te
nizovi maštovitih varijanti, ali bez ponavljanja. Druga dominantna tema su satovi izvedeni na kvadratnim plohama
keramičkih pločica. U centru je brojčanik s kazaljkama, dok su u njegovom okruženju raznovrsne strukture
različitih boja, a uobličuju se od florealnih i geometrijskih oblika sve do aplikacija likovnih djela starih majstora kao
što su Leonardo da Vinci, Raphael, fra Angelico, Coreggio i drugi.
Uz miris, kao novu komponentu likovnog doživljaja, Vesna Žarković-Wender prilikom uobličenja svojih keramičkih
ostvarenja poslužila se nizom, moglo bi se gotovo reći, neuobičajenih materijala.
Brojna i bujna obitelj Vesninih keramičkih ostvarenja svjedoči o djelotvornoj fantaziji same autorice.“
