Projekti i programi
Vrijeme trajanja projekta: školska godina 2023./2024. i 2024./2025., svakog drugog ponedjeljka u 17 sati

Sudionici u projektu: učenici 3. razreda srednjih škola u Gradu Zagrebu, volonteri IB programa XV. gimnazije, članovi Hrvatske debatne reprezentacije
 
Temelj projekta: projekt BookBate temelji se na dva polazna stupa - pročitanom književnom djelu i posebno osmišljenom obliku debate. Književna djela odabrana su po načelima zanimljivosti srednjoškolcima čitateljima, kvalitete sadržaja, književne vrijednosti sadržaja i aktualnih i ključnih tema koje su plodno tlo za argumentirano iznošenje stavova. Debatna forma polazi od dva oformljena doma s istim brojem sudionika. Svako književno djelo pokreće se s tri različite teze o kojima će dva doma debatirati, jedan zauzimajući afirmacijsku stranu, a drugi negacijsku. Na kraju svake rasprave u trajanju od 10 minuta, sudac (član debatne reprezentacije) dodijeljuje bod jednom domu argumentirajući zbog čega su bili uvjerljiviji.

Ciljevi projekta: 
  • poticanje čitanja i dolazaka u knjižnicu kod srednjoškolaca
  • razvijanje kritičkog mišljenja
  • ukazivanje na važnost pristojnog i argumentiranog iznošenja stavova
  • poticanje tolerancije i prava na vlastito mišljenje
  • razvijanje retoričkih vještina argumentiranim iznošenjem stavova s kojima se ne slažemo nužno
  • provođenje analognog vremena bez ekrana među vršnjacima
U suradnji Knjižnice M2 u Zagrebu i Hrvatskog audiovizualnog centra kao pružatelja programske podrške tijekom šk. god. 2018./2019. provoden je pilot program Filmski moljci, namijenjen učenicima osnovnih škola.

Ciljevi projekta: Ovaj program potiče razvoj filmske pismenosti i njime se između ostalog, želi artikulirati važnost narodnih i školskih knjižnica kao mjesta koja svojom specifičnošću mogu nadopuniti učioničku nastavu medijske kulture, a posebno za projektnu i modularnu nastavu koja formom korespondira načinu učenja i poučavanja područja poput filmske umjetnosti.

Također, namjera je ovakvih programa, kroz poman odabir kvalitetnih hrvatskih filmova različitih rodova, tema i žanrova, promovirati korištenje filma kao nastavnog i korelacijskog sredstva za različite školske predmete i međupredmetne sadržaje.
 
Svaki susret je bio popraćen projekcijom, radionicom i analizom filma. 
 

Više pročitajte na našoj mrežnoj stranici Filmski moljci.


Održani program:

13. 11. 2018. / Ježeva kuća, animirani, 2017. / 1. razredi OŠ Ivana Gorana Kovačića

29. 11. 2018. / Mucica, igrani, 2012. / 4. razredi OŠ Ivana Gorana Kovačića

11. 12. 2018. / Ježeva kuća, animirani, 2017. / 2. razredi OŠ Augusta Harambašića

13. 12. 2018. / Ježeva kuća, animirani, 2017. / 2. razredi OŠ Augusta Harambašića

18. 3. 2019. / Mucica, igrani, 2012. / 5. razredi OŠ Šestine

10. 4. 2019. / Mala seoska priredba, 1971. / 5. razredi OŠ Šestine

28. 5. 2019. / Plac, eksperimentalni film, 2006. / 5. razredi OŠ Šestine

21. 10. 2019. / Filmska glazba kao izražajno sredstvo / 6. razredi OŠ Šestine

https://www.havc.hr/hrvatski-film/filmska-pismenost
Pogledajte virtualni katalog preporuka knjiga hrvatskih autora za djecu i mlade predstavljen na neposredan i zabavan način u obliku Knjigolika (Bookface) te uz osmijeh odaberite neki novi naslov za čitanje. Nakon čitanja pokušajte sami napraviti Knjigolik! Prezentaciju u pdf obliku preuzmite ovdje .

Ideja, koncept i realizacija: Ana Tomašević i Vedrana Čavajda
Fotografija i obrada: Ana Tomašević i Vedrana Čavajda
knjigolik by Dječja knjižnica "M2"

 
Knjižnice grada Zagreba u cilju poticanja čitanja, cjeloživotnog učenja i društvene inkluzije (uključivanja) djece s teškoćama u razvoju te mladih i odraslih osoba s invaliditetom provode projekt Knjižnica širom otvorenih vrata.
Projekt obuhvaća nekoliko programa, a Knjižnica M2 u okviru likovnih programa i kulturnih događanja, te posjeta knjižnici surađuje s različitim udrugama i centrima na promicanju inkluzije različitosti u svojoj lokalnoj zajednici.
Ističemo vrijednu i uspješnu suradnju s Dnevnim centrom za rehabilitaciju i radnu terapiju Egida u našem susjedstvu.
Projekt "PričoM(2)at" osmišljen je u suradnji s knjižnicom OŠ Ksavera Šandora Gjalskog, provodio se od 2021. do 2024. godine, a voditeljice projekta su bile Kristina Jakoubek, mag. ped. i bibl. i Branka Bacinger, knjižničarka.  
 
Namjera projekta: poticanje kreativnosti, poticanje mašte i stvaralaštva, aktivno sudjelovanje u grupnom radu, povezivanje i sinergija nastavnih sadržaja. 
Ciljevi projekta: konačni proizvod: kratki prozni tekst, učenje samoprocjene, uspješno odrađen grupni rad, vježba gramatičko pravopisnih kompetencija.

Provođenje projekta: projekt je namijenjen učenicima 3. i 4. razreda osnovne škole.
 
Ovisno o broju djece u razredu,  voditeljice projekta učitelju/učiteljici/knjižničaru/knjižničarki šalju broj potrebnih paketića pojmova.
Učenici su u razredu podijeljeni u skupine od 4 do 5 učenika  (po nahođenju učiteljice/učitelja kako bi grupa bila ujednačena)  te svaka skupina dobiva svoj paketić.
Paketiće dijelimo nasumično, bacajući kockice, te se svakoj skupini dodjeljuje paketić s izvučenim brojem (od 2 do 12). 
Zadatak je osmisliti što kreativniju priču (1 do 2 kartice teksta) koristeći OBAVEZNO pojmove iz paketića uz dodavanje bilo kojih likova i mjesta po želji.
Gotov rad mora sadržavati sljedeće: naslov priče, pojmovi iz paketića, priča, ilustracija po želji, a obavezno nam se potpišite na vaše radove!


Osluškujući potrebe društvene zajednice kao i stručne smjernice za razvoj svojih usluga, Knjižnice grada Zagreba svojim se projektom Zelena knjižnica za zeleni Zagreb od početka 2017. godine pridružuju knjižnicama koje će u sklopu redovne djelatnosti educirati javnost o zaštiti okoliša i održivome društvu.

U Knjižnici M2 organiziraju se predavanja, radionice i izložbe kojima se potiče razvoj ekološke svijesti djece, mladih i odraslih.