Tomislav Čegir: Filmski prostori

Autor razmatra hrvatski žanrovski film prema kriterijima/obrascima žanrovskog filma utemeljenog u (dominantnoj) američkoj kinematografiji. Pritom, u kontekstu proučavanja kvalitativnog suglasja sa svjetskim tendencijama, Čegir kod hrvatskih redatelja uočava izrazitu individualnost u rekonstrukciji uspostavljenih američkih žanrovskih konvencija, kao i prilagođenost postojećoj hrvatskog stvarnosnoj matrici. Najčešće eksploatirani žanrovski odabiri u domaćoj kinematografiji pritom su film noir, vestern, gangsterski film, romantična komedija, odnosno melodrama, kriminalistički film, ratni film i dr. Kao interpretativne modele u razmatranjima hrvatskih žanrovskih varijacija Čegir koristi devet filmova hrvatske kinematografije ("Zločin u školi", "Osuđeni", "Diploma za smrt", "Stela", "Vrijeme ratnika", "Tri muškarca Melite Žganjer", "Crvena prašina", "Put lubenica", "Živi i mrtvi"), od kojih je dio nastao 80-ih godina prošlog stoljeća (u doba Jugoslavije), a dio u razdoblju samostalne države Hrvatske. S obzirom na žanrovsku raznolikost svakog od redatelja, Čegir se odlučio samo za jedan film svakog od njih - onaj koji najizrazitije korespondira s nekim od pojedinačnih žanrova, odnosno podžanrova.

vidi katalog >