Povratak vinila i predavanje
Mjesec hrvatske knjige
08.11.2017. | srijeda
Gradska knjižnica
Glazbeni odjel u 13 sati i Galerija Kupola u 18 sati
Gramofonske ploče izrađene od polivinil klorida rodile su se krajem 40-ih godina 20. stoljeća. Kompaktni disk ih je gurnuo u drugi plan 90-ih godina, no 20-ak godina poslije vraćaju se ponovo u modu i svi ih žele imati.
Najzanimljivije jest da je u posljednjih pet godina prodaja gramofonskih ploča narasla čak 700%.
Najzanimljivije jest da je u posljednjih pet godina prodaja gramofonskih ploča narasla čak 700%.
Ono što je za knjiške moljce lutanje prostorima knjižnica u potrazi za pravim naslovom to je za pravog audiofila strpljivo traganje za vinilom koji će se zavrtjeti pod gramofonskom iglom.
Želite li posuditi ili pak nešto više saznati o ovom fenomenalnom mediju dođite u srijedu 8. studenog 2017. na Glazbeni odjel Gradske knjižnice.
Snažan povratak vinilnih ploča u eri sveopće digitalizacije, streaming servisa, legalne i ilegalne industrije downloada – na prvi se pogled čini nelogičnim. No svojevrsni ironijski obrat upravo i jest u ovom: u svijetu u kojemu se glazba svodi na običan fajl, kao jedina prirodna reakcija (nasuprot digitalnom!) pojavila se potreba za opipljivim formatom. Odnosno za glazbom koju, u prenesenom i doslovnom značenju, slušatelj može dotaknuti. „Smatram da se razlog uspjeha ploče krije u urođenom čovjekovu nagonu da dotakne sve što je u emotivnom smislu važno“, pojasnio je irski kantautor Glen Hansard u lanjskom intervjuu, dodajući da vinilno izdanje „oživljava ideju da je ovitak svojevrsni produžetak pjesme, ili albuma. Sadržaj njegove omotnice ekstenzija je umjetničkog izraza." Denis Leskovar (http://www.matica.hr/vijenac/604/povratak-gramofonske-ploce-26672/)
Želite li posuditi ili pak nešto više saznati o ovom fenomenalnom mediju dođite u srijedu 8. studenog 2017. na Glazbeni odjel Gradske knjižnice.
Snažan povratak vinilnih ploča u eri sveopće digitalizacije, streaming servisa, legalne i ilegalne industrije downloada – na prvi se pogled čini nelogičnim. No svojevrsni ironijski obrat upravo i jest u ovom: u svijetu u kojemu se glazba svodi na običan fajl, kao jedina prirodna reakcija (nasuprot digitalnom!) pojavila se potreba za opipljivim formatom. Odnosno za glazbom koju, u prenesenom i doslovnom značenju, slušatelj može dotaknuti. „Smatram da se razlog uspjeha ploče krije u urođenom čovjekovu nagonu da dotakne sve što je u emotivnom smislu važno“, pojasnio je irski kantautor Glen Hansard u lanjskom intervjuu, dodajući da vinilno izdanje „oživljava ideju da je ovitak svojevrsni produžetak pjesme, ili albuma. Sadržaj njegove omotnice ekstenzija je umjetničkog izraza." Denis Leskovar (http://www.matica.hr/vijenac/604/povratak-gramofonske-ploce-26672/)
