Pusti je da priča - ženske čitateljske radionice

Radionica 03.12.2018. | ponedjeljak Knjižnica Ivana Gorana Kovačića Početak događanja: ponedjeljak, 3. prosinca, u 17:30 sati Odjel za odrasle
Izvor: Sanja Koblar
Šesta radionica iz ciklusa nazvanog Pusti je da priča održat će se u ponedjeljak, 3. prosinca, u 17:30 sati.
Razgovarat ćemo o romanima Sluškinjina priča Margaret Atwood i Moć Naomi Alderman, a nudimo spoj lijepe književnosti, dobre rasprave i kvalitetnog druženja.

Pusti je da priča ciklus je radionica u kojima se raspravlja o ženskoj povijesti i svakodnevici, ženskoj književnosti, kreativnosti, načinima dolaženja do vlastitog glasa i mogućnostima njegove artikulacije. Upoznavanjem različitih autorica ispitujemo koliko nam njihovi tekstovi i preokupacije nude materijala za razgovor o našim životima te koliko su nam njihove teme bliske u današnjoj situaciji. Čitamo tekstove Virginije Woolf, Slavenke Drakulić, Margaret Atwood, Rose Montero i drugih.
 
Voditeljica je radionice dr. sc. Marija Ott Franolić, profesorica komparativne književnosti, koja se bavi poticanjem čitanja i povezanošću čitanja i kritičkog mišljenja te ženskom poviješću, svakodnevicom i ženskim autobiografskim tekstovima. 
 
Programi koji se provode u Knjižnici Ivana Gorana Kovačića temeljeni su na uvjerenju da čitanje kvalitetnih književnih tekstova može i treba rezultirati jačanjem čitateljskih kompetencija, razvijanjem pismenosti, obogaćivanjem vokabulara, sposobnošću bolje artikulacije vlastitih stavova i stvaranjem kritičkog promišljanja ne samo o tekstovima koji se čitaju nego i o društvu u kojem živimo. Korisnike se potiče da uoče univerzalnost i svevremenost književnosti te povežu i usporede književne tekstove sa svojim pojedinačnim životnim iskustvima.

Lijepa književnost nije sama sebi svrha, a nije ni tek predmet bavljenja književnih teoretičara. Ona je neiscrpan izvor spoznaja o temeljnim pitanjima koja muče suvremenog čovjeka i riznica mogućih odgovora. 

Kritičkim čitanjem kvalitetnih književnih tekstova otvara se prostor za osobni razvoj pojedinca koji, jačajući svoje razumijevanje prvo sebe, a onda i onog drugog i drugačijeg, bolje i temeljitije razumije društvo u kojem živi te u krajnjoj konzekvenci može doprinijeti njegovoj inkluzivnosti, tolerantnosti i demokratičnosti.