Mladi likovni umjetnici u knjižnici
Svojim velikim izlozima u pješačkoj zoni, na uglu Krvavog mosta i Tkalčićeve ulice Knjižnica Marije Jurić Zagorke pokazala se idealnim mjestom za likovne izložbe koje uvijek bude interes i publike i izlagača. Od 2014. godine provodimo program Mladi likovni umjetnici u knjižnici uz izdavanje lijepo opremljenog zajedničkog kataloga koji predstavlja presjek svih izložbi iz ciklusa u toj godini. Voditelj programa je Feđa Gavrilović, mladi likovni kritičar, koji svoju upućenost u suvremenu likovnu produkciju mlađeg naraštaja koristi za sjajnu selekciju umjetnika koji se tim ciklusom predstavljaju korisnicima knjižnice, stručnom dijelu publike i svakodnevnim prolaznicima. 
U 2017. godini ciklus Mladi likovni umjetnici u knjižnici, kao i izlagačka djelatnost Knjižnice Marije Jurić Zagorke uopće, suočeni su sa značajnim problemom, o čemu u predgovoru katalogu za istu godinu Feđa Gavrilović piše:

Potok i kloaka
Već četvrtu godinu Knjižnica Marije Jurić Zagorke na Krvavom mostu predstavlja ciklus izložbi mladih likovnih umjetnika. Nažalost, ovo je možda i posljednja godina ciklusa. Razlog tome je odluka nadležnih službi da se ugostiteljsko turistički interesi stave ispred kulturnih. Konkretno: gubitkom velikih prozora s pogledom na Tkalčićevu ulicu, koji su sada pokriveni tendama kavane, rastvorenima 24 sata tijekom cijele godine, Knjižnica Marije Jurić Zagorke izgubila je dvije trećine svog izlagačkoga prostora. Slike izložene prema Tkalčićevoj ulici zajedno su, s galerijom ULUPUH-a preko puta, predstavljale malu oazu kulture u terasama zagušenoj pješačkoj zoni. Ponuda bezbrojnih kavana, gotovo identičnog banalnog uređenja s identičnom banalnom glazbom jasno pokazuje kamo se Hrvatska i Zagreb kreću: nipošto prema nekakvoj zapadnoj civilizaciji za kojom uzdišu mandarini po visokim institucijama i katedrama, nego prema svjetonazorima osiromašene provincije što smo vjerojatno oduvijek i bili, ali smo dotad to više ili manje uspješno skrivali. Brza i laka zarada i atrakcija jedini su ideali koji su nam preostali.

Ipak, možda je tu na djelovanju suptilan
genius loci. Tkalčićeva ulica, nekoć zvana Potok, prema Medveščaku koji je kroz nju tekao, bila je poznata po prostituciji, koja se odvijala u Kožarskoj, paralelnoj ulici od koje su danas ostali samo tragovi, kao i po smradu, jer je Medveščak građanima Zagreba služio kao otvorena kanalizacija kojom je plutala nečist iz obližnje kožare i njihovih noćnih posuda, zbog čega je njegovo korito premješteno, a potom i posve stavljeno pod zemlju, dok su paralelno s time bordeli nestali iz rascjepkane Kožarske. Ali čini se da kroz najdeblje slojeve šminke habsburških historicističkih fasada izbija neoprano lice našega provincijskoga gradića.

Neka onda tome tako i bude. Potrudili smo se održati kulturnu iluziju kulture dokle smo mogli. Možda je sam naziv lokacije legendarnog okršaja Gradeca i Katola znak koji ne treba zanemariti. Most uvijek spaja i razdvaja, te priziva nove sukobe i pomirenja. Ime ove ulice, odnosno bivšeg mosta, podsjeća da je sav razvoj došao kroz nasilje i sukobljavanja, da je današnji svijet sa svim dobrim i lošim stranama plod niza takvih krvavih srazova, kao i na to da njihova sinteza odnosno rezultat ne može biti po volji svima i tako predstavlja tek temelj za nove antiteze i nove sukobe. To je dijalektika koju je Andrić usporedio s tijekom rijeke u svom romanu o jednom puno slavnijem mostu na Drini: ona vječno teče, a vječno je ista. S druge strane prizvat ću i Eliota (a posredno i Hinduse) i njegova
Četiri kvarteta: "Rijeka je u nama, a more oko nas", dakle svi naši životi, nemirni i puni zavoja i sprudova poput korita rijeka, nevažni su naspram smirujućeg totaliteta postojanja u koji se slijevaju.

S obzirom na to, na prvi pogled rezignacija to jest odustajanje od bilo kakve borbe za cilj koji smatramo važnim (a u ovom slučaju je to prezentacija umjetnosti) djeluje kao privlačna opcija, jer svršetak je svega ionako isti. Ali prihvaćamo li (a prihvaćamo u potpunosti) vječnu promjenu kao osnovu svega što postoji u društvu i prirodi, potrebno je osvijestiti da smo mi važan dio, odnosno jedna od brojnih silnica, u neprestanom međusobnom sukobu, koje usmjeravaju tijek rijeke. Jer mi nismo tek tijelo koje pluta rijekom. Mi jesmo rijeka.



Ciklusom Mladi likovni umjetnici u knjižnici do sada su predstavljeni:

2018. godina

2017. godina
2016. godina 2015. godina 2014. godina

Još jedan dokaz da je Knjižnica Marije Jurić Zagorke zapravo mali laboratorij snova.
U njoj se književnost, likovna umjetnost i snovi povezuju kao svinjska krv, riža i crijeva u krvavicu.
Dobar tek, ljubitelji umjetnosti!

 (Željko Špoljar, iz predgovora katalogu Mladi likovni umjetnici u knjižnici 2016.)
 

 
 
Program je sufinanciran sredstvima Grada Zagreba.